بسیج دانش آموزی و فرهنگیان شهرستان روانسر

بسیج دانش آموزی و فرهنگیان شهرستان روانسر

اخبار و گزارش های بسیج دانش آموزی و فرهنگیان شهرستان روانسر
بسیج دانش آموزی و فرهنگیان شهرستان روانسر

بسیج دانش آموزی و فرهنگیان شهرستان روانسر

اخبار و گزارش های بسیج دانش آموزی و فرهنگیان شهرستان روانسر

مسابقه دو "رهروان شهدا" با شرکت دانش آموزان در روانسر برگزار شد

به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج دانش آموزی ، مسابقه دو " رهروان شهدا " با شرکت دانش آموزان پسر دبیرستان های دوره اول شهر روانسر برگزار شد .
 


در سومین روز از هفته بسیج دانش آموزی و به مناسبت گرامی داشت یاد وخاطره شهید " حسینعلی عالی " و 36 هزار دانش آموز شهید مسابقه دو صحرانوردی دانش آموزان روانسر برگزار شد .

به گفته ی " احمدی "معاون برنامه ریزی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان روانسر در این برنامه فرهنگی ورزشی  بیش از ۶۰ دانش آموز پسر دبیرستان های دوره اول مسیر دو کیلومتری جاده روستای سردم تا شهر روانسر را به یاد شهیدان انقلاب اسلامی طی کردند .

این مسئول افزود : مسابقه دو رهروان شهداء با همکاری حوزه  بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج دانش آموزی برگزار و در پایان مسابقه به سه دانش آموز برتر هدایای نقدی اهداء و به 9 نفر شرکت کننده برتر نیز هدایایی اهداء شد . 

گرامی داشت یاد و خاطره شهید "محبوبه دانش آشتیانی" و شهدای دانش آموز در روانسر برگزار شد

به همت بسیج دانش آموزی شهرستان روانسر همزمان با گرامی داشت یاد وخاطره شهید شاخص سال 93 شهید سرافراز " فوزیه شیردل "یادواره شهید "محبوبه دانش آشتیانی" و 36 هزار دانش آموز شهید در شهرستان روانسر برگزار شد .

 در این یادواره که دانش آموزان دختر ، اولیاء ومربیان و جمعی از مسئولان شهرستان روانسر نیز  حضور داشتند فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان روانسر از شهادت بعنوان پرافتخار ترین درجه ومقام بندگان خاص خداوند نام برد و افزود : در دین اسلام فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی والاترین ارزش الهی است که نصیب بندگان مقرب و ویژه حق تعالی می شود .

" سرهنگ پاسدار " علی اصغر اله دانه " افزود : تمامی شهیدان انقلاب اسلامی از درجه وارزش بسیار بالایی برخوردارند و شهدای غرب کشور نور محفل مردمان مومن وانقلابی دیار زاگرس هستند .

اله دانه گفت:  شهید " فوزیه شیردل " از زنان مجاهد و پرستاری نمونه بود که جایگاهی والا در نزد زنان ومردان کرمانشاه و اورامانات دارد و این شهید بزرگوار در زمان محاصره شهر پاوه توسط ضد انقلاب در حین خدمت و درمان مجروحان به مقام شهادت نائل آمد .

وی افزود:ترویج و نشر روحیه ی ایثار وشهادت را باید در مدارس نهادینه نماییم چرا که با آشنا نمودن نسل جوان با ارزش های شهداء هجمه های فرهنگی دشمنان نقش برآب خواهد شد .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در ادامه گفت: انشاء الله زنان جامعه با الگو گرفتن از شیر زنان زنان کربلا و نهضت عاشورا  نقش بی بدیل خود را در تربیت نسلی مومن و متعهد به انجام برسانند .

در ادامه این مراسم  یکی از اساتید دانشگاه  ضمن اشاره به فلسفه وجودی واقعه ی کربلا نقش امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه بسیار پر اهمیت برشمرد و افزود  : دشمن هیچگاه برای  ایجاد انحراف در جامعه ی ما دست بردار نخواهد بود و با تغییر نقشه و تکتیک مقابله با اسلام ، جنگ فرهنگی و رسانه ای رابرای ضربه زدن به اسلام و تخریب بنیان خانواده تدارک دیده است .

وی به مضرات ماهواره ( دجال واره ) نیز اشاره نمود و برنامه های استکبار جهانی برای به انحراف کشاندن جامعه ی ما را بسیار خصمانه توصیف ولزوم هوشیاری خانواده در مقابله با برنامه های مخرب دجال واره ( ماهواره ) بسیار با اهمیت دانست .

این یادواره با شرکت مسئولان ، اولیاء و مربیان ودانش آموزان هنرستان کاردانش کوثر در تالار وحدت آموزش و پرورش روانسر برگزارشد .


با نواخته شدن زنگ ایثار وشهادت برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در شهرستان روانسر آغاز شد

به مناسبت گرامی داشت سالروز شهادت نوجوان بسیجی دانش آموز شهید محمد حسین فهمیده " زنگ ایثار و شهادت " در مدارس شهرستان روانسرنواخته شد .

در آئینی که به همین مناسبت با حضور اولیاء و مربیان و هنرجویان هنرستان فنی وحرفه ای دخترانه  ام البنین برگزارشد ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان روانسر ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس آموزه های قرآنی و پیروی از مکتب اهل بیت (ع) و الگو قرار دادن امام حسین (ع) به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید .

سرهنگ پاسدار "علی اصغر اله دانه" افزود : امروز ایران اسلامی با بهره گیری از پیام عاشورا در مقابل دنیای استکبار ایستاده است و با ایثار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و تلاش دانشمندان جوان یکی از کشورهای قدرتمند وتاثیر گذار در جهان است .

" اله دانه اظهار کرد : دانش آموز بسیجی "شهید محمد حسین فهمیده "با تبعیت از ولایت فقیه و الگو گرفتن از شهدای کربلا در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی جان خودرا نثار کرد و هم اکنون افتخار آموزش وپرورش و دانش آموزان است .

وی افزود : امروز نظام اسلامی نیازمند تلاش و کوشش زنان ومردان شجاع و ایثارگری است که در تمامی  مقاطع حساس پیش روی کشورمان نقش بی بدیل خود را دردفاع از اسلام و اعتلای فرهنگ دینی بیش از پیش ایفا نمایند.

در ادامه با نواختن " زنگ ایثار وشهادت " برنامه های گرامی داشت هفته بسیج دانش آموزی در مدارس شهرستان روانسر آغاز شد .

گفتنی است از هشتم آبان ماه همزمان با سالروز شهادت دانش آموز بسیجی شهید فهمیده تا 14 آبان ماه هرسال با عنوان هفته بسیج دانش آموزی ویژه برنامه های فرهنگی ، هنری ، ورزشی و نشست های بصیرتی در مدارس برگزار می شود . 

 

 

تجمع بزرگ امر به معروف ونهی از منکر در شهرستان روانسر برگزار شد

صبح امروز با حضور مسئولان و اقشار مردم ،تجمع بزرگ امر به معروف ونهی از منکر شهرستان روانسر درتالار وحدت آموزش وپرورش برگزار شد .

 در سومین روز از هفته احیای  احیاء امر به معروف ونهی از منکر ، تجمع بزرگ آمران به معروف وناهیان از منکر شهرستان روانسر برگزار سخنرانان ضمن گرامی داشت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) براحیاء فریضه مهم وقرآنی " امر به معروف ونهی از منکر " با رویکرد تذکر لسانی تاکید کردند .

 

یادواره شهید" حسینعلی عالی "و 36 هزار دانش آموز شهید در روانسر برگزار شد

افتخار آموزش و پررورش این است که از قافله شهدای انقلاب اسلامی 36 هزارنفر از آنان از دانش آموزانی بودند که سنگرهای خاکی جبهه وجنگ را خالی نگذاشتند تا ما امروز درسنگر مدرسه به سلاح علم وایمان مجهز شویم .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان روانسر در یادواره شهدای دانش آموز که در دبیرستان شهید کاوه مرادی برگزارشد گفت: افتخار آموزش و پررورش این است که از قافله  شهدای انقلاب اسلامی 36 هزارنفر از آنان از دانش آموزانی بودند که سنگرهای خاکی جبهه و جنگ را خالی نگذاشتند تا ما امروز در سنگر مدرسه به سلاح علم و ایمان مجهز شویم .

" امان اله فرجی " ضمن تسلیت ایام محرم با اشاره به اهمیت قیام  و نهضت امام حسین (ع) افزود : امام حسین (ع) نه برای به دست آوردن قدرت و نه برای شهرت و خودنمایی در مقابل ظلم یزید ایستاد بلکه برای احیای سنت و سیره نبی مکرم اسلام (ص) بود .

" فرجی" افزود : فلسفه قیام امام حسین (ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود و تمامی مسلمانان و آزادی خواهان جهان این اقدام امام حسین (ع) را تحسین می کنند بود و بایستی تمامی رخدادهای دهه محرم بخصوص روز عاشورا به دقت مورد مطالعه قرارگیرد .

وی در ادامه گفت :در دهه  اول محرم برنامه های فرهنگی ویژه ای در خصوص ترویج امربه معروف و نهی از منکر اجرا می شود و مهمترین جایی که می تواند این فرهنگ قرآنی وتربیتی را نهادینه کندمدرسه است . 

فرمانده ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان روانسر نیز در ادامه مراسم گفت: ملت رشید ایران اسلامی  با الگوگیری از حماسه آفرینان و قهرمانان  کربلا خصوصا"  حضرت علی اکبر و حضرت قاسم(س)36هزار دانش آموزشهید را تقدیم انقلاب اسلامی نمود.

سرهنگ پاسدار " علی اصغر اله دانه " افزود : عاشورا نهضتی بود که برای احیای دین خدا بوجود آمد و امروز عزت و افتخار ما این است که از نهضت عاشورا درس ایثار وشهادت گرفته ایم.

"اله دانه " اظهارکرد : شعار امسال ستاداحیای امربه معروف ونهی از منکر " تذکر لسانی ، پیام مهربانی و نظارت همگانی" است و با زبان نرم و ملایم می شود معروفات را نشر و منکرات را کم کرد .

وی به نقش مخرب شبکه های ماهواره در حمله به بنیان های خانواده و دور کردن جوانان از ارزش های اسلامی ایرانی نیز اشاره کرد وافزود : امروز دشمن به تغییر تاکتیک و استفاده از سلاح رسانه و ماهواره  آمده است تا خانواده ها را متلاشی و رابطه صمیمت و خیرخواهی اعضای خانواده نسبت به هم را از بین ببرند و خانواده ومدرسه باید این خطر را و همجه فرهنگی را به دقت مورد بررسی قرار دهند . 

این مراسم به همت بسیج دانش آموزی و به مناسبت گرامی داشت حماسه آفرینی قهرمانان کربلا حضرت قاسم (ع) و حضرت علی اکبر(ع) و همچنین یادواره شهید حسینعلی عالی و 36 هزار دانش آموز شهید با شرکت دانش آموزان دبیرستان شهید کاوه مرادی برگزار شد.